Nyheder

Dropouts og entrepreneurship

Uddannelsessystemet kan lære af det stigende antal af dropouts nationalt og internationalt. Dem som opfinder noget nyt og skaber nogle helt nye rammer for deres egen læring i form af entrepreneurship. Grundlæggende fagkundskaber giver mening for unge studerende, når de omsættes i et spændende idéskabende fællesskab. Når uddannelsessystemet ikke tilbyder de unge disse idéskabende fællesskaber, men desværre ofte enddog begrænser de unges muligheder for at skabe idéer, finder disse unge studerende andre fællesskaber, hvor de føler sig forstået. Standardiseringer og effektiviseringer i det nutidige uddannelsessystem kvæler kreativiteten og skræmmer originale tænkere og opfindertyper væk.

Pædagogisk resonans.dk  holder oplæg om kunsten at skabe idéskabende fællesskaber kontakt os for mere information.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

two × 2 =