Nyheder

Hvorfor ikke lade de studerende udvikle uddannelsessystemet?

Evalueringer hos studerende viser at de bliver motiverede af entusiastiske undervisere, der er autentiske og passionerede i deres fag. Der skabes flow i et fællesskab, hvor alle er motiverede, og da motivationen er en væsentlig del i undervisning og læring, hvorfor så ikke spørge de studerende om idéer til udvikling af det system de selv er brugere af. Der sker rigtig megen læring, når de studerende konstruerer en metakognitiv tilgang til egen læring, og underviserne lærer nyt tillige med. Læring sker i en cirkulær proces, men Industrialiseringslogikken i det nuværende uddannelsessystem er lineær i sin tankegang. Derfor er det svært at skabe synergi i en undervisningsituation, fordi lineær logik støder sammen med en cirkulær logik, og der sker det vi kalder for dobbeltbinding.  Paedagogiskresonans.dk arbejder med at facilitere processer i undervisningen, så der skabes større synergi og metakognition i en ny og spændende cirkulær proces.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

4 × 4 =